Προς αναζήτηση του χιονιού - Εξόρμηση στις Μπάλτσες 2016

Σήμερα επιστρέφουμε από τη νοητή μας βόλτα στο Μιλάνο της Ιταλίας και μένουμε Ελλάδα... Αρκεί να μη μένουμε στο σπίτι :)

"Όταν δεν πάει ο Μωάμεθ στο βουνό, πάει το βουνό στον Μωάμεθ", έτσι δε λένε; Αντιστοίχως λοιπόν, αφού φέτος τα χιόνα δεν ήρθαν σε εμάς, ή έστω ήρθαν με το σταγονόμετρο, πήγαμε εμείς στα χιόνια.

Κι έτσι ο δρόμος μας έβγαλε στις Μπάλτσες. Οι Μπάλτσες βρίκονται πάνω από την Κρανιά Γρεβενών και πάνω από τη Βάλια Κάλντα σε υψόμετρο 2.160μ. Στόχος μας είναι μια μικρή Βερλίγκα, δηλαδή ένα μικρό ποταμάκι που κατεβαίνει από ψηλά σε μια κοιλάδα, δημιουργώντας μικρούς μαιάνδρους και λιμνούλες. Την άνοιξη εκεί ο τόπος γίνεται πολύχρωμος γεμίζοντας πανέμορφα λουλούδια και μανιτάρια αλλά χιονισμένο το τοπίο θα κρύβει άλλη γοητεία.

Ξεκινώντας από τα Γρεβενά, είχαμε μια πολύ όμορφη διαδρομή γεμάτη πετρόχτιστα γεφύρια. Το γεγύρι του Σπανού, του Σταυροποτάμου, του Ματσαγκάνη που δυστυχώς είναι ετοιμόρροπο, και του Σταμπέκη, ώσπου βρήκαμε την αφετηρία του χαλικόδρομου που οδηγεί στις Μπάλτσες.

baltses 1

baltses 2

baltses 3

baltses 5

baltses 6

Αν και χαλικόδρομος, αρχικά είναι αρκετά καλός, γεμάτος μικρές βρύσες με παράξενα ονόματα. Τα πρώτα ανθισμένα λουλούδια σε προδιαθέτουν για την άνοιξη που έρχεται αν και την ίδια στιγμή, τα πρώτα εμπόδια, αποτέλεσμα μάλλον των φθινοπωρινών βροχοπτώσεων και του λιώσιμου του χιονιού, εμφανίζονται μπροστά σου. Χώμα μαλακό, πέτρες και δέντρα που πέφτουν κλείνουν τον δρόμο. Οπότε το αυτοκίνητο σταματά και ξεκινά το περπάτημα. Για δύο περίπου ώρες περπατάς στο απάτητο, μισοπαγωμένο χιόνι, στο οποίο μόνο τα φρέσκα ίχνη μιας αλεπούς και ενός λαγού διακρίνονται. Η ησυχία διαταράσσεται μόνο από τους ήχους των βημάτων μας στο χιόνι και τα κελαηδίσματα μικρών πουλιών. Το χιόνι καθώς ανεβαίνουμε αυξάνεται αλλά περπατιέται εύκολα, είναι ακόμη καλά κολλημένο πάνω στα ρόμπολα λες και δε θα λιώσει ποτέ, λες και περιμένει το επόμενο. Κινούμαστε στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής σε ανήλια σημεία, ακολουθώντας πάντα τον δρόμο που είχε κοπεί πιο κάτω και απολαμβάνουμε γενικώς...

baltses 7

baltses 8

baltses 9

baltses 10

baltses 13

baltses 15

baltses 22

Κάπου εκεί πάνω ξέρουμε πως θα συναντήσουμε τη μικρή Βερλίγκα. Και πράγματι, μετά την τελευταία ανηφορίτσα, στην πλαγιά του βουνού με τα κατάλοιπα των αστραποκαμμένων ρόμπολων αποκαλύπτεται η ομορφιά του τοπίου. Ησυχία, γάργαρο νερό που κυλάει και κατεβαίνει στη Βάλια Κάλντα και το Αρκουδόρεμα, για να ενωθεί τελικά με άλλα νερά και να δημιουργήσουν τον Αώο ποταμό και χιόνι!

baltses 24

baltses 26

baltses 28

baltses 31

baltses 34

baltses 35

baltses 36

Ψηλά οι κορυφές είναι κρυμμένες στην ομίχλη και στα σύννεφα που εμφανίζονται απειλητικά. Όμως εδώ στα πιο χαμηλά το τοπίο και οι στιγμές που ζούμε είναι σκέτη απόλαυση. Ο συνοδοιπόρος "κυνηγάει" τα πουλιά με το "όπλο" του, που δεν είναι άλλο από τη φωτογραφική του μηχανή και όταν όλα πλέον απαθανατίζονται και αποτυπώνονται στο νου, ξεκινάμε την κατάβαση, ανανεωμένοι, πιο ήρεμοι, πιο απελευθερωμένοι, όπως μετά από κάθε επαφή με τη φύση. Δυο ώρες ανάβασης, οι ώρες της παραμονής μας στη Βερλίγκα, και μια ώρα κατάβασης έκαναν τη μέρα μας μοναδική, προσθέτοντας μια ακόμη διαδρομή στις ορεινές περιπλανήσεις μας, που η σκέψη της θα μας συντροφεύει για καιρό.

« Μάιος 2024 »
    1 2 3 4 5
27 28 29 30 31
19.08.2013

Ella & Louis - Dream a Little Dream of Me

Και μια και ξεκινήσαμε την ημέρα μας με όνειρα.. ας απολαύσουμε παρέα το αγαπημένο "Dream a lilltle dream of me".

25.02.2016

Λαχταριστά σοκολατάκια καρύδας με τρία υλικά

Σας τα έταξα αυτά τα σοκολατάκια από την ανάρτηση για το πάρτι γενεθλίων του Φίλιππου. Τα δοκίμασε κόσμος πολύς και όποιος αγαπά την καρύδα, τα αγάπησε και αυτά! Έρωτας με την πρώτη μπουκιά!

08.01.2014

H πρόκληση της χρονιάς

..για την παρέα στην Αθήνα είναι το 2014 να δούμε όλες τις ταινίες του Woody Allen!

Και η αντίστροφη μέτρηση ήδη ξεκίνησε..

28.11.2012
We love books

We love books!

Αυτά τα βιβλία είναι μερικά από τα αποκτήματά μου από το παζάρι βιβλίου της Θεσσαλονίκης. Θυμάστε που σας είπα ότι πήραμε πολλά και δεν μπορούσαμε να τα κουβαλήσουμε;

17.04.2013
Ακόμα ένα πρωτότυπο κομοδίνο

Χθες δεν ήταν που είδαμε μερικές εναλλακτικές ιδέες για ένα κομοδίνο διαφορετικό με άποψη και στιλ; Σήμερα σας έχουμε άλλη μια ωραία ιδέα που συνδυάζεται και με την αξιοποίηση ξύλινων παλετών, στην οποία έχουμε αναφερθεί πριν λίγο καιρό.

19.05.2014

Pesto κι έγινε..

Δύσκολη η πρώτη εργάσιμη μέρας της εβδομάδας και όταν γύρισα σπίτι δεν είχα ετοιμάσει κάτι για φαγητό..

22.07.2013

Καλοκαιρινός Προορισμός: Κύθηρα ΙΙΙ

Και συνεχίζουμε το αφιέρωμα στα Κύθηρα με μια "φωτογραφική" πεζοπορία στους καταρράκτες και τις βάθρες.

14.03.2013
Keep Shelly in Athens - Our Own Dream

Το δικό μας όνειρο. Και το δικό τους όνειρο. Ταυτίζονται άραγε; Ποιοι είναι οι Keep Shelly in Athens;

11.02.2014

Αντικατοπτρισμοί...

Μια εικόνα χίλιες λέξεις! Έξι εικόνες;

19.03.2013

Σπαγγέτι ολικής με σολομό

Βλέποντας την ταινία "Ψαρεύοντας Σολομούς στην Υεμένη" είπα να πειραματιστώ και να δοκιμάσω να φτιάξω ένα από τα αγαπημένα μου πιάτα ζυμαρικών! Η ταινία να σας πω την αλήθεια ήταν μέτρια, αλλά τουλάχιστον η προσπάθεια στην κουζίνα στέφθηκε με επιτυχία!

01.02.2013
Οδηγός Αισιοδοξίας (Silver Linings Playbook)

Μετά τις ταινίες "Life of Pi" και "Argo" χθες ήταν η σειρά του "Silver Linings Playbook"..

28.04.2013
Τable art για το πασχαλινό τραπέζι

Το πασχαλινό τραπέζι είναι αρκετά διαφορετικό σε σχέση με το τραπέζι των Χριστουγέννων. Συνήθως η διακόσμηση είναι πιο λιτή και το συνολικό ύφος του τραπεζιού πιο ανάλαφρο.. Εξάλλου δε λένε ότι τα Χριστούγεννα είναι για την πόλη και το Πάσχα για το χωριό;

04.12.2012
Θεσσαλονίκη: Ένας από τους καλύτερους προορισμούς για το 2013

Η Θεσσαλονίκη είναι ένας από τους καλύτερους προορισμούς για το 2013 σύμφωνα με το National Geographic.

15.02.2013
Η playlist της Παρασκευής

H maresei playlist της Παρασκευής περιλαμβάνει πολύ αγαπημένα τραγούδια, απαραίτητα για να μας φτιάξουν τη διάθεση.

25.11.2012
Παγκόσμια Ημέρα...

25 Νοεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών

05.03.2013
Εβδομάδα Μόδας στη Νέα Υόρκη

Και ενώ τα βλέμματα των φίλων της μόδας είναι στραμμένα στο Παρίσι εν αναμονή της ολοκλήρωσης της γαλλικής εβδομάδας μόδας, τι λέτε για μια στιλιστική βόλτα στους δρόμους της Νέας Υόρκης;

01.11.2012

Guns n' Roses - November Rain

Το πιο ταιριαστό τραγούδι στην πρώτη βροχερή ημέρα του Νοεμβρίου!

Καλή μας ημέρα και καλό μήνα!

31.12.2012
Ένα υπέροχο καλάθι

Η φίλη μας που ξέρει από μουσική και από cookies, ετοίμασε ένα υπέροχο καλάθι με κρασιά και βότανα, τα στόλισε υπέροχα με σπάγγο και κλαδιά που βρήκε στον κήπο της και μας το έφερε!

03.03.2014

Oscar 2014 - Οι νικήτες

Οι φετινοί νικητές των βραβείων Όσκαρ ανακοινώθηκαν τα ξημερώματα ώρα Ελλάδος.

Eσείς ενημερωθήκατε σχετικά;

03.08.2013

Zaz - T'attends quoi

Μουσικό διάλειμμα à la française με τη Zaz να αναρωτιέται "Τι περιμένουμε;".

22.11.2012
Τα νέα μου αποκτήματα

Τα νέα μου αποκτήματα!

14.04.2013

Μα τι έκπληξη!

Είσαι στο αυτοκίνητο κάπου στη Φλώρινα, στην άκρη της πόλης και εκεί που οδηγείς αμέριμνος... δεν πιστεύεις στα μάτια σου... Λες δεν μπορεί, δεν βλέπω καλά... Δεν τολμάς ούτε καν να πεις στο συνοδηγό σου τι βλέπεις, δεν τολμάς να το ξεστομίσεις... Είναι που δε βλέπεις και πολύ καλά μακριά αλλά τι να πεις "Α να ένας ελέφαντας!";

22.09.2014

Παγκόσμια Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο

Σήμερα έτσι για αλλαγή ας πούμε ΟΧΙ στο αυτοκίνητό μας! Όσο και αν το αγαπάμε, ας μπούμε στο πνεύμα της ημέρας και ας το αφήσουμε στην ησυχία του να ...ξεκουραστεί.

Ας πούμε ΝΑΙ σε οποιονδήποτε εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης και ας φτάσουμε στον προορισμό μας είτε περπατώντας είτε με το ποδήλατο είτε με κάποιο μέσο μαζικής μεταφοράς.