Η δύναμη που κρύβεις μέσα σου - "Φλεγκιάδα" 2014

Αποφασίσαμε με το βασικό μόνιμο συνοδοιπόρο να ξεκινήσουμε τις ορεινές περιπλανήσεις του 2014 απ΄τις δρακόλιμνες Φλέγκα, να τις απολαύσουμε και να τις φωτογραφίσουμε όσο ακόμη υπάρχει χιόνι, ελπίζοντας παράλληλα να είμαστε οι πρώτοι που θα τις επισκεφτούν για φέτος (μεγάλος στόχος!!!).

Έτσι Κυριακή πρωί 11/5 στις 10 περίπου είμαστε κάτω απ' την ψηλότερη κορφή του Μαυροβουνίου, δίπλα στη λίμνη των πηγών του Αώου, γνωρίζοντας ότι ακριβώς πάνω και μπροστά απ' την κορυφή είναι οι δρακόλιμνες. Επιλέγουμε μάλιστα να ανέβουμε "καρφί" και όχι απ΄τη διαδρομή που ακολουθήσαμε προ 2 ετών.

Στο ξεκίνημα η ανηφόρα γλυκιά και το μέρος ανοιχτό, όλο πανέμορφα λιβάδια γεμάτα νερά και λουλούδια. Μια μικρή μάλλον εποχική λιμνούλα η "Λα Λιαγκούνου", ( τοπική βλάχικη ονομασία) που σημαίνει "στην κούνια", αποτελεί την πρώτη στάση για φωτογραφίες και λίγες ανάσες.

Το τοπίο συμπληρώνει η Λίμνη του Αώου, που με φόντο τα χιονισμένα Τζουμέρκα δημιουργεί καταπληκτική εικόνα.

Από δω και μετά αρχίζουν τα δύσκολα. Κοιτώντας προς την κορυφή που φαντάζει κοντά, η ανηφόρα ξεκινάει απότομα και όσο ανεβαίνεις γίνεται ακόμη πιο απότομη. Σου κόβει λίγο την όρεξη (και την ανάσα) αλλά πρέπει να συνεχίσεις. Εννοείται ότι μονοπάτι δεν υπάρχει και... ανεβαίνεις... ανεβαίνεις με παρέα τα πελώρια ρόμπολα, αργά αλλά σταθερά. Κουράστηκες; Δεν κάθεσαι, απλά στέκεσαι λίγο, ηρεμείς την αναπνοή σου και παίρνεις καινούρια δύναμη απ΄τη θέα που έχεις πίσω σου, καθώς η λίμνη έχει αποκαλυφθεί σχεδόν ολόκληρη. Κοιτάζεσαι με το συνοδοιπόρο και μόνο με τα μάτια ο καθένας επιδοκιμάζει την επιλογή και την απόφαση για τη σημερινή ανάβαση. Μα τι ομορφιά είναι αυτή!

Ξανά λοιπόν στην ανηφόρα και σε λίγο τα χιόνια που φαινόταν από χαμηλά στην κορυφή αρχίζεις να τα πατάς, άρα όπου να 'ναι φτάνουμε.

Πράγματι σε 2,5 ώρες περίπου είμαστε στην κορυφή του Μαυροβουνίου σε υψόμετρο 2.159 μέτρα, έχοντας καλύψει την υψομετρική διαφορά των 820 μέτρων. Κάτω στη λίμνη το υψόμετρο είναι 1.340 μέτρα και είναι η πιο ορεινή λίμνη της Ελλάδας θαρρώ. Βέβαια οι συχνές στάσεις για φωτογραφίες μας έκαναν να χασομερήσουμε λίγο, αλλά μήπως μας κυνηγάνε κιόλας;

Να 'μαστε λοιπόν στην κορυφή, απόλυτη ησυχία, μέρα καταπληκτική και χιόνι; Ατελείωτο απ΄τη μεριά των δρακόλιμνων οι οποίες ίσα που ξεχωρίζουν. Μισοπαγωμένες και γεμάτες χιόνι. Μα πόσο χιόνι ρίχνει εδώ πάνω αναρωτιόμαστε... Υπάρχουν φοβερά ανεμοσούρια, χιονοστιβάδες και είναι αδύνατο να κατέβεις στις δρακόλιμνες. Μόνο με σκι κατεβαίνεις. Οπότε τις κοιτάμε από ψηλά και μόνο.

Η θέα εκπληκτική, τα γύρω κοντινά βουνά στέκονται μεγαλόπρεπα: Τύμφη, ΣμόλικαςΒασιλίτσα, το Αυγό, οι Μπάλτσες και νότια τα Τζουμέρκα, όλα μας "χαιρετάνε".

Καθόμαστε στην κτιστή πεζούλα και το απολαμβάνουμε. Ίχνη άλλων φετινών επισκεπτών δεν φαίνονται, άρα μάλλον πετύχαμε τον στόχο μας συνολικά. Ανεβήκαμε και μάλιστα πρώτοι!

Σαν κάτι να ακούγεται... Ομιλίες; Αφουγκραζόμαστε, Κοιταζόμαστε... λες να ανεβαίνουν και άλλοι; Και τι βλέπουν σε λίγο τα μάτια μας... Μια παρέα τριών ποδηλατιστών που με τα ποδήλατα στην πλάτη ανέβηκαν εδώ πάνω.

Είναι να μη τους καλωσορίσεις, να μη τους θαυμάσεις και να μη τους χειροκροτήσεις; Έκπληκτοι κι αυτοί και εμείς το καλαμπουρίσαμε δεόντως. Μπράβο παλικάρια εμείς, μπράβο αυτοί σε μας καθότι έχουμε σχεδόν τα διπλάσια χρόνια τους και όλα καλά. Στη φράση "τι όμορφα που είναι εδώ πάνω"... ένας απ΄τους ποδηλάτες, ο μεγαλύτερος λέει "δεν υπάρχει άσχημο βουνό", πράγματι το καθένα έχει τη χάρη του. Μάλλον κάποια τέτοια εικόνα θα είχε στο μυαλό του ο στιχουργός του τραγουδιού που λέει "καράβια βγήκαν στη στεριά και πιάσανε τα όρη, ποιος είδε βάρκα στο Χελμό, στο Μέτσοβο βαπόρι..."

Χορτασμένοι λοιπόν γενικώς, ξεκινάμε την αντίστροφη ακριβώς πορεία για κάτω και σε μιάμιση ώρα είμαστε στο αυτοκίνητο, έχοντας "οδηγό" συνέχεια την πανέμορφη λίμνη του Αώου. Σε πολλά σημεία η κατηφόρα είναι χειρότερη απ' την ανηφόρα. Κοιτάμε προς την κορυφή ξανά και λέμε "καλά ανεβοκατεβήκαμε σήμερα πραγματικά ή το ονειρευτήκαμε";

Καλή αρχή λοιπόν και... έπεται η συνέχεια.

« Μάιος 2024 »
    1 2 3 4 5
27 28 29 30 31
18.02.2014

London Fashion Week 2014

London Street Style calling..

22.09.2012
Μια εναλλακτική θήκη κοσμημάτων

Μια από τις αγαπημένες μου συνήθειες είναι να χρησιμοποιώ αντικείμενα που υπάρχουν στο σπίτι με τρόπο διαφορετικό, πρωτότυπο και πρακτικό.

14.06.2014

Για να φτιάξουμε ατμόσφαιρα...

Η σιωπή των ανθρώπων

Σαν ευχή ξεχασμένη
Στ' ουρανού το πηγάδι.

28.03.2013
Για το στολισμό του γάμου

Ο καιρός των γάμων έφτασε πια για τα καλά. Οι μελλοντικές νύφες τρέχουν για νυφικό, για το στολισμό, για προσκλητήρια, για μπομπονιέρες... Η λίστα είναι πολύ μεγάλη! Και λέω νύφες γιατί συνήθως οι γυναίκες επιμελούνται αυτών των θεμάτων, ενώ οι μελλοντικοί γαμπροί συνήθως περιορίζονται στην επιλογή του κουστουμιού και συμμετέχουν στην επιλογή του φωτογράφου και της μουσικής.

03.05.2015

Mango Lassi

Το καλοκαίρι είναι προ των πυλών, η θερμοκρασία έχει ανέβει, οι τάσεις φυγής έχουν ενισχυθεί...

Τι λέτε λοιπόν για ένα δροσερό, υγιεινό και έθνικ ρόφημα; Έτσι για να δώσουμε στον εαυτό μας άλλη μια αφορμή για ένα έστω γευστικό ταξίδι!

23.12.2015

Αποτελέσματα διαγωνισμού "Ημερολόγιο Καλοτυχίας Ευ ζην 2016"

Το 2015 οδεύει προς στο τέλος του. Καλό, κακό... αυτό ήταν. Το 2016 ελπίζουμε πως θα είναι ευνοϊκότερο για όλους και πως θα μας χαρίσει περισσότερες καλές στιγμές. Και γι' αυτό θέλουμε την τύχη με το μέρος μας.

22.02.2014

Έφτασαν οι Απόκριες!

Για πότε έφτασαν οι Απόκριες φέτος, ούτε που το κατάλαβα!

Και όμως ήρθε η Τσικνοπέμπτη, πέρασε, μας άφησε αναμνήσεις... και οδεύουμε προς την εβδομάδα των Αποκριών που τα καρναβαλάκια γεμίζουν τους δρόμους, τα πάρτι είναι καθημερινό φαινόμενο σε όλα τα καταστήματα, ο χορός πολύς και η χαρά διάχυτη!

28.02.2015

Τσάι του βουνού: Οι ευεργετικές του ιδιότητες

Μπορεί η λουίζα, ο ιβίσκος, το μελισσόχορτο, το δεντρολίβανο και τόσα άλλα βότανα να γίνονται όλο και πιο δημοφιλή και να αποκτούν όλο και περισσότερους θαυμαστές, αλλά πώς θα μπορούσαμε να παραμελήσουμε το κλασικό και πάντα αγαπημένο τσάι του βουνού; Πόση ζεστασιά μπορεί να νιώθεις με μια κούπα τσάι του βουνού με μέλι και λίγες σταγόνες λεμόνι μετά από μια γεμάτη, κουραστική μέρα;

Για χρόνια λέγοντας τσάι εννοούσαμε το τσάι του βουνού, άντε και κανένα χαμομήλι. Ειδικά όσοι δεν είχαμε την τύχη να μεγαλώσουμε σε σπίτι με κήπο και δικές μας βοτανο-καλλιέργειες ή κάποιον να μαζεύει βότανα απευθείας από τη φύση ή μια γιαγιά - γκουρού στα γιατροσόφια, δεν ξέραμε και πολλά για τα υπόλοιπα βότανα. Εξάλλου συνήθως, τουλάχιστον ως παιδιά, τσάι πίναμε για να αντιμετωπίσουμε το κρυολόγημα και τον πονόλαιμο. Και πολλές φορές δε μας άρεσε καν και το πίναμε με το ζόρι, γιατί έπρεπε για να μαλακώσει ο λαιμός.

15.05.2016
The Naked And Famous - Young Blood

Ένα ευχάριστο κομμάτι με ένα κεφάτο video clip που σε κάνει να θες να βγεις στη φύση, να ξεχυθείς, να μη μαζεύεσαι σπίτι με τίποτα.

04.09.2014

Ένα στρουμφοχωριό στον τοίχο...

Μιλώντας για τον τοίχο του παιδικού δωματίου, έχουμε την πρόταση της φίλης μας που εκτός από kick boxing και μαγειρική, έχει ταλέντο και στη ζωγραφική. Εκτός από τοίχους σε παιδικά δωμάτια φίλων και γνωστών, ήρθε η ώρα να ετοιμάσει και το παιδικό δωμάτιο του γιου της που μάλλον του αρέσει στην κοιλίτσα της μαμάς και δε λέει να βγει... Το θέμα του τοίχου; Το αγαπημένο της στρουμφοχωριό!

09.01.2013

Θα 'ρθει ξανά...

σαν το χιόνι που πέφτει τη νύχτα απρόσμενα και σιωπηλά...

18.07.2016

Ο τοίχος μου!

Καλοκαίρι στη Θεσσαλονίκη και δουλειά σημαίνει δύσκολες ψυχολογικές καταστάσεις. Μοναξιά, ζέστη, φωτογραφίες σε όλα τα social media με ζευγαράκια να λιάζονται (ναι! ζηλεύω!), ελάχιστες εξορμήσεις στη θάλασσα, ελάχιστες έξοδοι, μακριά από την οικογένεια. Για άλλους μπορεί να ήταν ευκαιρία για ξεφάντωμα, εμένα διάφοροι παράμετροι δε μου το επιτρέπουν στον βαθμό που θα ήθελα. Στην προσπάθειά μου, λοιπόν, να γεμίσω τον χρόνο μου, πέρα από αγγλικά και λογοτεχνικά βιβλία που διαβάζω, ασχολούμαι και με τη νέα διακόσμηση του σπιτιού μου.

Μη σκέφτεστε έπιπλα, διακοσμήσεις, μετακομίσεις! No money, no honey!

13.02.2013
Ένα πολύχρωμο ταξίδι στην Κεντρική Ευρώπη

Επειδή μια εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις και για να μη μένουμε μόνο στη λεκτική περιγραφή, ας πάμε ένα σύντομο φωτογραφικό ταξίδι στα ανθισμένα λουλούδια του Στρασβούργου και του Μονάχου.

03.10.2014

Paolo Nutini - Iron Sky

Ένα πολύ ατμοσφαιρικό κομμάτι απόλυτα ταιριαστό με τη φθινοπωρινή μας διάθεση. Η μελωδία του και η υπέροχη φωνή του καλλιτέχνη σε ωθεί να κλείσεις τα μάτια και να ταξιδέψεις.

Iron Sky! Αφιερώστε 6,5 περιπου λεπτά για να ακούσετε τον Paolo Nutini σε αυτό το εξαιρετικό τραγούδι.

05.12.2013

Σπιτική πραλίνα με καραμελωμένα φουντούκια: έρχεται να μας αναστατώσει

Πραλίνα.. και μόνο η λέξη προκαλεί αναστάτωση στους απανταχού ορκισμένους οπαδούς της σοκολάτας!

Γεγονός Νο.1 - Λατρεύουμε τη σοκολάτα

Γεγονός Νο.2 - Δεν πετάμε τίποτα στην κουζίνα (βιώματα γιαγιάς).

Είχανε λοιπόν περισσέψει κάτι καραμελωμένα φουντούκια που χρησιμοποιήθηκαν ως ντεκόρ σε μια τούρτα, τα οποία διατηρούνται τέλεια σε κλειστό βάζο. Σοκολάτα, κακάο και ζαχαρούχο υπάρχουν πάντα στα ράφια, οπότε ήρθε η ιδέα για σπιτική πραλίνα!

08.08.2013
Παρατηρώντας και φωτογραφίζοντας τη φύση

Χρώματα κι αρώματα μπλέκονται με μοναδικό τρόπο στη φύση... Λουλούδια κι έντομα γίνονται ένα μόλις δυο βήματα μακριά από τον καναπέ του σαλονιού. Βγείτε στο μπαλκόνι, στον κήπο, στο πάρκο κι απολαύστε το θέαμα!

14.04.2013
Happy Sunday!

Επιτέλους Κυριακή! Ωραία μέρα! Ήσυχη, ήρεμη, καθαρή.. Σήμερα δεν είναι η δράση καθαριότητας; Προλαβαίνουμε να ψάξουμε πού διοργανώνεται κάτι σχετικό στην περιοχή μας και να στηρίξουμε την εθελοντική προσπάθεια καθαρισμού του περιβάλλοντος. Κάποια στιγμή εξάλλου πρέπει να σταματήσουμε να θεωρούμε δεδομένα όσα μας παρέχονται τόσα χρόνια δωρεάν.

14.05.2014
Le papillon - Η πεταλούδα: Μια ταινία για όλη την οικογένεια

Η άνοιξη μπήκε δυναμικά! Το πράσινο κυριαρχεί και πάλι παντού και μας αρέσει τόσο πολύ!!!

Είναι ιδανική ευκαιρία να βγούμε στη φύση, να περάσουμε χρόνο μικροί και μεγάλοι μαζί, να ανακαλύψουμε τα υπέροχα τοπία και τις ομορφιές του δάσους, τα φυτά, τις πεταλούδες...

Αν όμως όλα αυτά φαντάζουν λίγο μακρινά για σήμερα, σας έχουμε μια εξίσου ενδιαφέρουσα πρόταση.

18.11.2013
Σαλάτα Παντζάρι

Τι θα φάμε απόψε; Τι θα λέγατε για μια δροσερή σαλάτα με παντζάρια;

12.04.2014
Μια κούπα - μπαλαρίνα

Μια κούπα μπαλαρίνα!

Αυτή ήταν η πρώτη κουβέντα μιας φίλης μόλις είδε αυτή τη φωτογραφία. Και επειδή μας θυμίζει μια πολύ όμορφη μέρα της ζωής μας, τη μοιραζόμαστε μαζί σας. Έτσι για να μην ξεχνάμε...

20.09.2013

Με άρωμα λεβάντας

Μερικά κλαδάκια λεβάντας και δυο - τρία υφασμάτινα πουγκιά από μπομπονιέρες είναι αρκετά για να δημιουργήσουμε τα δικά μας αρωματικά και προστατευτικά για τα ρούχα και τις ντουλάπες μας.

11.03.2013

Περπατώντας στο Notting Hill

Ακούγοντας την Παρασκευή το "She" του Elvis Costello ήρθαν αυτομάτως στο μυαλό μου σκηνές από την ταινία "Μια βραδιά στο Notting Hill". Παράλληλα όμως ανακάλεσα και εικόνες από τις βόλτες μας σε αυτή την περιοχή του Λονδίνου σχεδόν δύο χρόνια πριν.

24.08.2014

Aυγά ποσέ

Aυτό το Σαββατοκύριακο, μια και μείναμε σπίτι μετά από πολύ καιρό, αποφάσισα να πειραματιστώ στην κουζίνα και να ετοιμάσω ένα διαφορετικό πρωινό. Θρεπτικό και υγιεινό.

11.01.2013
Serendipity

Μα πόσο χαριτωμένη λέξη! Την προφέρεις και χαμογελάς!